هم من هم داداش

نمی دانم چه می خواهم بگویم فقط دانم که می خواهم بگویم

هم من هم داداش

نمی دانم چه می خواهم بگویم فقط دانم که می خواهم بگویم

اگر غم داری و غصه /اگر قلب تو بشکسته  

اگر بغض تو سرشار است/اگر بر گردنت دار است 

اگر خون می خوری هر شب/اگر مهری بود بر لب 

اگر زخمی به دل داری/اگر از درد سرشاری 

اگر دست تو لرزان است/اگر اندیشه ات نان است 

اگر بر دوش تو بار است/ اگر هر کار دشوار است 

اگر پای تو در زنجیر/اگر از پشت خوردی تیر  

اگر خاری به چشم تو/اگر ریگی به کفش تو 

اگر شعر تو غمگین است/اگر عشق تو در چین است 

اگر خم گشته ای زوری/اگر از درد رنجوری 

اگر ذوقت فنا گشته/رفیقت یار ما گشته 

اگر پوسیده افکارت/اگر جر خورد شلوارت 

اگر زرد است روی تو/اگر بن بست کوی تو 

اگر تاول زده پشتت/اگر بی جان شده مشتت 

اگر کم سوست چشمانت/اگر بردند تنبانت 

اگر چاقی اگر لاغر/اگر ماده اگر هم نر 

اگر در پشت کنکوری/اگر هم کر و هم کوری 

اگر دانشجوی بی کار/اگر دکتر ولی بیمار 

اگر کرم است در جانت/اگر گیر می ده مامانت 

اگر سرباز جان بر کف/اگر هر روز توی صف 

اگر تیم تو بازنده/اگر قهری تو با خنده 

اگر کوته نظر هستی/اگر پیر و پکر هستی 

اگر بی پول و آس و پاس/اگر بیماریت وسواس 

اگر درد کمر داری/اگر گشتی دمر باری 

اگر در کار آوازی/اگر آلوده سازی 

اگر محروم از بازی/اگر با رنج می سازی 

اگر که کله شق هستی/بد و یبس و دمق هستی 

اگر گشت تو ارشاد است/تزت در دست استاد است 

اگر تنها و بی یاور/اگر اسب تو همچون خر 

اگر بحر العلوماتی/اگر کشف الکشوفاتی 

اگر ریشت نباشد پر/اگر جد تو باشد لر 

اگر نزدیک یا دوری/اگر یک پا لب گوری 

اگر مستی اگر هوشیار/اگر خوابی اگر بیدار 

فقط یک راه می داری/بزن بر طبل بی عاری 

به شرطی که نگیرندت/به جرم مردم آزاری 

"داداش"

نظرات 6 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 15 شهریور 1390 ساعت 04:48 ق.ظ

خیلی قشنگ بوود

مرسی

بچه ی سیبیلو شنبه 19 شهریور 1390 ساعت 05:06 ق.ظ http://beard-kid.persianblog.ir

سلام به من و داداش

شعرت خیلی خوب بود داداش،
فقط یه مقدار وسطاش خسته کننده شده بود
ولی آخرش رو خوب تموم کردی

سلام
مرسی خیلی خوشحالمون کردی
آره خودمم حس کردم طولانی شده اما شعره دیگه یهویی خودش میاد

بچه ی سیبیلو چهارشنبه 20 مهر 1390 ساعت 07:27 ب.ظ http://beard-kid.persianblog.ir

سلام به هر دوتون

با سیزده رباعی به روزم
مواظب باشید یه وقت نحسی ش نگیردتون!!!

داهول یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 08:47 ق.ظ http://www.dahool.ir

سلام دوست عزیز؛
وب قشنگ و با حالی داری، مطالبت هم جالبه.
من داهولم، از این که افتخار دادی و حرف ام رو میخونی خوشحالم، فکر کنم ارزش اینو داشته باشم که یه بار به هم سر بزنی! درسته ما همدیگرو نمی شناسیم و تا حالا هم و ندیدیم ولی خوب همیشه همین طوری آشنائی ها شروع میشه و بعد دوستی های محکم رو شکل میده، حرف های زیادی برا گفتن دارم، حکایت های تلخ و شیرین گذشته که به درد آینده می خوره؛ بهت از همه چیز میگم: سیاست، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و ....؛ حرف بیخودی هم نمی زنم، درسته تازه به دنیا اومدم و هنوز بچه ام، ولی حرف ام حرف های بزرگتر هاست بعضی هاشو شنیدم، بعضی هاشم خوندم، یه کمیشم دیدم، بهت قول میدم بیشتر حرف هام رو تو هیچ سایتی پیدا نمی کنی، چون کشاورزی که منو ساخته سعی می کنه از لا به لای کتاب ها حرف های تازه برات در بیاره، رو هم رفته فکر می کنم مترسک خوبی ام، لا اقل ارزش یه بار دیدن رو که دارم ... !!!!!

سلام
مرسی
حتمن به وبتون سر می زنیم

فرزانه دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 12:08 ب.ظ

شعر جالبی بود.ولی کاش 9 بیت اول رو در بین ابیات طنز پخش میکردید تا شعر یکدست بشه!
ولی کلا به جز طبل بی عاری طبلهای دیگه ای هم هست! به قول شاعر:
یاکه طبل عاشقی و ساز معشوقی بزن
یا به رندی شهره شو یا در جمال افسانه باش!

سلام
مرسی که نظرتو برام نوشتی
قبول دارم که حال و هوای هشت بیت اول با بقیه شعر فرق داره چون در زمان های مختلف گفتمشون
هیچ طبلی مثه طبل بی عاری نمیشه
غم از اندازه افزون و تنم رنجور بیماری
نشستم در خرابات و زدم بر طبل بی عاری

محمد باباصفری شنبه 14 آبان 1390 ساعت 10:37 ق.ظ http://gol-noor.blogfa.com

دارم حس می کنم نابودیمونو
داره کم کم جدایی هضم میشه
دیگه هیشکی ما رو با هم نمی خواد
داره عزم خدا هم جزم میشه

دوباره با ترانه به روزم .
منتظرت هستم دوست[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد